Ansøgning om støtte fra fonden bedes fremsendt pr. e-mail til: kontakt@boghandlerclausensfond.dk
Ansøgningen skal indeholde:
- Ansøgers navn, adresse og CVR-nr.
- Ansøgers gældende vedtægter.
- Ansøgers seneste årsregnskab.
- Oplysning om, hvem der er ansvarlig for realisering af projektet.
- Beskrivelse af projektet, herunder tilstrækkelige oplysninger til, at fonden kan vurdere, om projektet lever op til fondens uddelingspolitik.
- Ansøgt beløb og kontooplysninger.
- Et budget for de samlede indtægter og udgifter i projektet, herunder oplysning om egenfinansiering og eventuelle andre bevillinger.
- Tidsplan for projektets gennemførelse.
- Oplysning om evt. tidligere bevillinger fra fonden, herunder projekt og bevillingsstørrelse.
Ansøgning med bilag bedes fremsendt som en samlet pdf-fil, der er underskrevet af den ansvarlige for projektets gennemførelse.
Modtagne ansøgninger behandles som udgangspunkt én gang i kvartalet. Der gives ikke støtte til projekter, der allerede er igangsat på det tidspunkt, hvor ansøgningen behandles.